ایران پتروکِم Iran Petrochem

بررسی و تحلیل وضعیت و روند صنعت پتروشیمی در ایران و جهان

ایران پتروکِم Iran Petrochem

بررسی و تحلیل وضعیت و روند صنعت پتروشیمی در ایران و جهان

تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر تجارت جهانی پلی الفین ها

مدیر سایت | سه شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۶:۳۰ ب.ظ

 با اوج گرفتن نبرد تجاری آمریکا و چین و اقدام تلافی جویانه چین به اعمال تعرفه بر واردات مواداولیه از آمریکا و به تبع آن کاهش سود صادرکنندگان آمریکایی، مؤسسه وودمکنزی پیش بینی کرد که صادرات پلی الفین آمریکا به چین در سال 2019 به نصف کاهش یافته و چین نیاز خود را از خاورمیانه، کره جنوبی، تایلند و سنگاپور تامین کند. این مؤسسه همچنین پپیش بینی کرده است که در بلندمدت، تغییر مسیر پلی الفین نسبتا ارزان از صادرات به داخل آمریکا و همچنین اعمال تعرفه بر واردات مصنوعات پلاستیکی از چین، باعث رونق تولید محصولات پلاستیکی در آمریکا و افزایش اشتغال شود. ضمن اینکه در کوتاه مدت، تغییر مسیر و سرازیر شدن پلی الفین آمریکا و مصنوعات پلاستیکی چین به بازارهای دیگر باعث افزایش هزینه های حمل و نقل، کاهش حاشیه سود، و افزایش رقابت برای تولید کنندگان و واسطه های این دوگروه محصول خواهد شد.

اطلاعات بیشتر:

https://www.hydrocarbonengineering.com/petrochemicals/17102018/us-china-dispute-will-disrupt-polyolefins-trade-says-wood-mackenzie/


پتروکِم:  آیا سیاست تجاری درونگرا و "بیگانه ستیز" ترامپ باعث رونق همه بخشهای اقتصاد آمریکا خواهد شد؟ آیا با ایزوله کردن اقتصاد و تجارت آمریکا، این کشور میتواند مانند گذشته محصولات کشاورزی و غذایی به چین صادر کند یا تجهیزات نظامی و خودرو به هند و اروپا بفروشد؟ آیا ترامپ میتواند مانع فرار سرمایه از آمریکا به کشورهایی چون گروه BRICS (برزیل و روسیه و هند و چین و آفریقای جنوبی) شود؟ آیا چشم انداز روشنی از افزایش اشتغال در خودروسازی و سایر صنایع آمریکا وجود دارد؟ اگر پاسخ به این سؤالات منفی باشد، ممکن است رونق صنایع پلاستیک آمریکا دستاورد چندان مهمی تلقی نشود و حتی تحت تاثیر رکود سایر بخشهای اقتصاد و کاهش درآمد شهروندان آمریکا، اصلا تحقق نیابد.

  • مدیر سایت

آمریکا

پلی الفین

چین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.